måndag, mars 20, 2006

hosta

En av kassörskorna på Konsum här hemma har för vana att, när hon har hosta, hosta sig i en handen. Sen tar hon mina kort (mm, man e ju medlem) och drar dem, ger tillbaka dem med hosta på och där nånstans går gränsen för vad jag tycker är fräscht. Är det så svårt att vända bort huvet, hosta i armvecket eller åtminstone ner i backen? Näe, det är det inte. Jag och många med mig gör det. Samtidigt är jag inte den killen som säger åt henne att skärpa sig. Jag är ju inte hennes morsa/farsa direkt.

Lär era barn att hosta i armvecket för böfvelen!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Uäää. Nästa gång får du ha på dig kirurghandskar och demonstrativt sprita korten innan du stoppar tillbaka dom i plånboken.

Anonym sa...

jag skulle bränna korten. då fattar hon.

FiaMeKnuff sa...

jaaa.. säg till henne. fy så äckligt. ta upp en näsduk och torka av korten framför henne och säg att du minsan inte vill ha hennes snuskiga baciller på dina fina kort. usch.