fredag, mars 10, 2006

lååångt intro

Jag drömde att vi skulle spela på nåt stort ställe, typ Skansen, och att jag skulle inleda första låten ute i publiken. Bara det känns konstigt i vaket tillstånd, för i verkligheten skulle jag ha satt mig på tvären direkt om nån försiktigt började "Jo, du sitter i pub...". Jag skulle fräsa "Glöm det!" och sen skulle vi sura ett tag. Hur som helst, jag började spela introt till låten "Humor" och så fort jag hade spelat de inledande ackorden började jag gå, sedan småspringa för att till sist rusa mot scenen för att hinna upp på scenen och fram till mikrofonen innan versen började. Till slut sprang jag så fort att jag sladdade i gruset (!) när jag försökte stanna. Allt gick åt helvete. Jag stod fortfarande nedanför scenkanten när sångversen började och försökte skrika sjunga så högt jag kunde med blicken upp mot mikrofonen, precis som om det skulle räcka...

När jag några minuter senare vaknade insåg jag att jag i drömmen hade glömt ett helt tema i låten. Om jag hade drömt låten rätt så skulle jag gott och väl hunnit upp till scenen. Ridå.

Inga kommentarer: