torsdag, mars 30, 2006

kräftskiva, typ + dagen i bilder


Kräfta (Den ser grönmöglig ut, men det är den inte. Det är ljuset som bla bla bla.)

Jag (önskar att jag hade kunnat skylla på sonen) glömde stänga frysen igår när jag snodde den näst sista glasstruten. Det mesta var mjukt när sen sonen skulle ta den sista struten. I frysen låg ett paket kräftor. Jag har hittills inte varit sugen på att tina upp dem och frossa, men nu hade ju nöden ingen lag.

Jag orkar inte käka inte lika mycket som jag har gjort förr (som en del kanske har förstått) så jag vågade inte chansa, jag käkade i princip bara stjärtarna och all rom. Det var mycket gott. Inte som när man har en riktig kräftskiva med sprit och i goda vänners lag men ändå. (Jag hade sällskap av S under nästan hela middagen, men frun är hemma hos en väninna.)


Dagens lunch (Jag käkade inte upp allt, men hälften i alla fall, jag kommer inte att svälta ihjäl!)


Utsikt från den tillfälliga arbetsplatsen.


Maria Magdalena kyrka (Tack för informationen issm! Nu kommer jag tyvärr att memorera det genom att tänka på den gamla Sandra-låten... Urk.)

4 kommentarer:

superkryp sa...

Hmm, jag är inte med på nån av bilderna. Det vet du va? ;)

I stort sett menlös sa...

Som den Stockholmskännare man är måste jag ju givetvis påpeka att det är Maria (Magdalena) kyrka.

Din lunch såg förresten enormt god ut.

superkryp sa...

issm: Ah, det krävs en "gammal" taxitjej för att veta såna saker. ;)

Ska uppdatera bildtexten lite.

superkryp sa...

I'll never be Maria Magdalena
(You're a creature of the night)
Maria Magdalena
(you're a victim of the fight)
(you need love)
Promised me delight
(You need love)