tisdag, mars 28, 2006

morgonrutiner och att göra-lista till e.m.

Hmm, klockan ringer halv sju för att någon tror att hon ska gå upp då. Samma någon snoozar, snoozar och snoozar. Efter X antal snoozningar vaknar jag, sätter på teven och kollar på (konstiga) middagstips på fyran. Förresten, kommer ni ihåg när fyran började sända morgonprogrammen på vardagarna? Det kändes ju jättespännande då. Det var toppen, tyckte jag, (man är ju tv-junkie) men mina dåvarande arbetskamrater var väldigt skeptiska, typ "vem har tid att kolla på teve på morgnarna?". Nu sitter de säkert och glor oftare än jag. Var var jag nu igen? Jo, sen börjar nån av oss ropa över S till vår säng (något han ibland blir galen över men oftast inte, för det mesta tassar han bara över och gosar in sig under ett täcke). Ungefär nu vaknar någon och kastar sig upp och gör sig i ordning. Pang, pang, pang så är hon nästan helt klar. Plockar fram kläder till S (men inte till mig) och fortsätter göra sig i ordning. Jag raglar upp och fixar lite frukost (men inte precis varje morgon, som idag t.ex.) och puttar på S så att han ska vakna och klä på sig, osv.

Hmm, nu när jag skriver det vet jag inte om det låter mysigt eller hemskt hemskt tråkigt... Låter det förjävla tråkigt? Hur borde en vardagsmorgon "se ut"?!

Jag får försöka komma in i de här nya rutinerna, att slå på datorn på morronen så att jag hinner frukostblogga. Köra en lunchblogg och sen ett par på e.m./kvällarna. Det ska nog bli bra.

att-göra-lista till e.m.

  • Köpa pålägg så att S käkar frulle imorrn
  • Visa Catherine Opera Mini
  • m.m.

1 kommentar:

Catherine sa...

jag kan inte ha snoozat, snoozat och snoozat.. Det är tre ggr. Varje snooz har 9 minuter mellan gångerna. 3 * 9 = 27 minuter. Då borde jag gått upp 7!!.... Men jag gick upp 06:48. Det är 18 minuter = 2 snoozningar. Alltså borde texten lydigt... snoozat och snoozat ;)