måndag, april 09, 2007

10...

Mrs puttade till mig. Jag måste säga att jag tycker bättre om bloggutmaningar än om kedjebrev. Ibland tänker jag att det är sååå boring, lite fy-fan-vad-vi-är-bra-mentalitet (för vi har tagit studenten) men någonstans tycker jag att det är jätteroligt. Så men den bortförklaringen eller vad fan det var så...

(Oj, vad det känns ovant att blogga förresten! Men nu har jag flera stycken i mig.)

Tio första

Första bästa kompis: Magnus (tror jag att han hette) på dagis i Märsta (eller min bror Ande, om syskon räknas).
Första bil: En Volvo 245 samägd med ett popband jag var med i.
Första kärlek: Anna i min klass. (Hon såg lite ut som en chimpans i ansiktet och jag tyckte att hon var jättesöt.)
Första husdjur: Pussel (eller om han hette Puzzel?), en svartvit katt. Vi hade marsvin och kaniner tidigare, men dem räknar jag inte.
Första semester: Ingen aning. Första egna var nog en hojresa till Gotland med Manx och hans syrra 1990. Annars sommarlov i Värmland.
Första jobb: Mamma fixade så att vi kunde skicka ut hundskatteutskick i Huddinge i några år.
Första köpta skiva: Ingen aning. Jag lyssnade mest på mina syskons skivor/kassettband.
Första riktiga kärlek: Jag var olyckligt kär i Linda. Hon blev ihop med trummisen i Andes dåvarande band Rigor Mortis. Det var bedrövligt.
Första piercing: Jag tog hål i högra örat när jag var, hmm, 15 eller 16.
Första konsert: Jag vill säga KSMB på Kulturhuset i början av åttiotalet, men sannningen är nog Jerry Williams eller Boppers (eller båda?) på Grönan några år tidigare. Annars har jag drömt det.

Nio senaste

Senaste alkoholdrycken: En Heineken-folkis till maten igår kväll.
Senaste bilfärd: Bilskjuts av mamma och T från Gnesta till Södertälje hamn.
Senaste filmen du såg: Shortbus.
Senaste ringda telefonsamtal: Ringer nästan aldrig, messar. Messade Ande strax innan vi gick till NIN-konserten igår.
Senaste bubbelbadet: Skumbad hos Åsna i Hökmossen.
Senaste spelade cd: Gregor Samsa-låtar som Ande bränt.
Senaste kyss: Igår kväll med mrs.
Senaste gången du grät: Igår kväll, halvpanikångestattack under NIN-spelningen, vet inte vilken låt det var.
Senaste måltiden: Frulle bestående av två guldkorns-mackor med smögenröra och rökt lax och till det en übernice kaffe latte.

Åtta har du nånsin

Dejtat en av dina bästa kompisar?: Nix.
Blivit kär vid första ögonkastet?: Mm.
Fastnat med blicken i någons urringning?: Jorå.
Fått ditt hjärta krossat?: Många gånger... bara under det senaste året.
Sagt att du älskar någon utan att mena det?: Nej.
Haft ett one night stand?: Inte än.
Busringt till någon?: Jepp.

Sju (som försvann)

Sex saker du gjort idag

1. Sovit (lite för) länge.
2. Morgonpissat.
3. Käkat frulle.
4. Letat efter - och hittat - en livedvd med Red Hot Chilipeppers.
5. Funderat på hur man ska säga att man sett t.ex. Walk the line med Joaquin Phoenix utan att det låter som att man verkligen har sett den MED honom. Det finns ju en massa sätt att göra det på när man skriver, men oftast är det ju bara underförstått att man inte haft Hollywood-besök hemma i bion. När jag fastnar i såna här tankevurpor (och när jag skrivet såna i stället för sådana) tänker jag att det är skönt att jag inte är skribent. (Fan, fan, fan, vilket sopa jag är som inte jobbar med att skriva! Tur, tänker säkert några... Ha ha.)
6. Funderat på om jag helst vill köpa en svart Gibson Les Paul (som Trent Reznor har) eller om jag vill köpa en Gretsch Anniversary som Martin L Gore har, eller... om jag helst vill köpa en Gretsch White Falcon. Eller, om jag bara ska skita i att köpa fler gitarrer och i stället köpa en motorcykel (eller Vespa) eller om jag borde ta bilkörkort och köpa bil...

Fem favoritsaker utan rangordning

1. Min Fender Jazzmaster
2. Vår lägenhet
3. Min nya skinnjacka/-kavaj
4. iPoden
5. Mrs iMac

Fyra personer du kan berätta allt för

Elvis, mrs (nästan allt), Ande (nästan allt), ...

Tre val

Blått eller rött? Rött.
Sommar eller vinter? Sommar.
Choklad eller chips? Chips.

Två saker att göra innan du dör

1. Ta bilkörkort.
2. Äga en Gretsch.

En sak du ångrar

Att jag inte gjort mitt bästa i livet, varje dag, eller ens varje månad...

Fyra personer som skulle kunna göra samma blogginlägg

Om de orkar... och läser det här: dexo, pojkfröken, sarisen och ninni (som ju har börjat blogga igen!)

3 kommentarer:

Anna sa...

Du valde då fel period att åka till Gnesta. Irriterande att de ställer in alla tåg, ibland är jag lite glad att jag inte bor därute (Mölnbo)... även om jag nu när man är gravid längtar till landet..

superkryp sa...

Själv blir jag inte så åksjuk men både mrs och lillkrypet blev ganska så åksjuka på bussresan till Gnesta (från Södertälje hamn).

I bilen funkar det bättre. :)

Unknown sa...

"Tack" för den. :) Svarat och klart.