tisdag, april 24, 2007

provocerande?

När jag kom in i hissen på jobbet och tryckte på "min" knapp, sade tanten som redan stod där att hon "redan [har/hade] tryckt".

Varför blir man (om man nu blir det) så provocerad av att någon trycker om man redan har tryckt?

Varför måste en del idioter (moi) trycka på knappar som någon annan redan har tryckt på?

Jag trycker för att jag hoppas att det ska dröja lite kortare tid innan dörren stängs. Hon vill (nog) att jag ska låta bli så att inte hissas ramlar ner och vi dör. Kanske.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Jag fattar aldrig hur det där går till. Om man går in i hissen samtidigt, ska den som ska minst våningar trycka först då? Det lyckas alltid bli att den andra trycker före mej och då får jag t.ex åka högst upp och vända.

Catherine sa...

eller så vill hon inte riskera att hon får åka upp och ner och upp och ner i 45 minuter utan att kunna komma ut :)

Vanja sa...

Tryck inte alls nästa gång. Gå bara rakt in (gärna igenom alla människor som eventuellt står i hissen) och ställ dig med ansiktet vänt in i väggen.

superkryp sa...

joel: I gammaldags hissar (som bara kommer ihåg en resa i taget) tycker jag (självklart) att den som ska ut på kortast resa ska få gå av först. I nya räknar nog hissen ut vilken våning som är närmast... väl?

catherine: Det har bara hänt en endaste liten ynka gång och hon hade en iPod med sig!

vanja: Ska testa det på onsdag! :)