lördag, april 28, 2007

matinékänsla

Vi såg precis Greven av Monte Christo. Lillkrypet för första gången, mrs och jag för andra gången. Jag hade glömt hur bra den var!

Förra gången vi såg den var det för att jag hade snöat in på Guy Pearce. Nu tänkte vi att det skulle vara nåt för lillkrypet. Han satt och läste och tittade om vartannat. Jag satt på helspänn.

Den här gången insåg jag hur bra James Caviezel är/var. Efter en snabb koll på imdb kändes det som att jag började gilla honom "för sent". Jag vet att vi är inne i ett fantasy-stim, men snälla nån...!

During the reign of the Vikings, Kainan (Caviezel), a man from a far-off world, crash lands on Earth /.../
Ska jag fortsätta? Inte...?

Hur som helst.

Nu måste jag väl ta och hyra den där Jesus-filmen ändå...

1 kommentar:

Miffo Maria sa...

På tal om fantasy? Haha! :D