måndag, juni 05, 2006

bra start på dagen

Vi hade missat att det var vanlig skoldag idag. Det kom vi på igår kväll. Vi läste oss till att man skulle meddela skolan om 9-åringen inte skulle gå dit idag. Det tror jag inte Catherine gjorde. Jag gjorde det definitivt inte. Däremot pratade vi helt klart om att vi skulle göra det.

I morse på väg till t-banan (jag jobbar som ni minns) kom jag på det igen. Eftersom jag tänkte att Catherine och 9-åringen skulle få sova ut i morse tänkte jag att jag skulle ordna det. Inte fan har jag rätt nummer till plugget i mobilen så jag googlade fram numret, sumpar mobilen (Grr) på golvet i t-banan när jag ska skriva upp numret på en tidning.

Ringer upp skolan och meddelar dem att S inte kommer idag.
»Nähä, är han sjuk?«
»Näe, men han kunde stanna längre på landet s'att...« (Varför jag ljög vet jag inte riktigt, det ska väl de skita i?)
»Då får ni begära ledighet i efterhand.«
»Uhumm (FAN), okej (helvete).«

Så nu måste vi begära ledighet i efterhand. Hur man nu gör det...

Why, oh why, didn't I take the blue pill?

Jag som (dessutom) för en gångs skull hade en sån otroligt skön dröm.

4 kommentarer:

Anonym sa...

uh, jobbigt...

Anonym sa...

TACK! jag undrade just hur det gått med det här :)

superkryp sa...

Vaddå tack? Det hela var ju ett rätt stort misslyckande.

Jag borde ha sagt att han var sjuk. ;)

I stort sett menlös sa...

Undrar vad som händer om han inte får ledigt i efterhand? Får han gå dit en lördag i stället då eller?