lördag, juni 03, 2006

jag mötte lassie * 2

Idag har jag med nästan 100 % sannolikhet blivit omcyklad av Jonas och Sarisen vid Slussen. Poletten trillade inte ner förrän Sarisen oxå cyklat förbi och då var det försent, kände jag, på min »damkärring« där bara treans växel funkade. Det kaaaaanske berodde lite på att jag inte visste vad jag skulle säga efter ett eventuellt »Hej! Visst är det Jonas och Sarisen?« oxå.

Så om ni, Jonas och Sarisen, cyklade upp vid slussen i eftermiddags så var det er jag såg. Nästa gång cyklar jag ikapp.

Fram med anteckningsböckerna nu, gott folk!

2 kommentarer:

Anonym sa...

världen är bra liten! det var säkert vi. om vi cyklade på varsin damcykel och hade störtkrukehjälmar i svart respektive silver, så var det definitivt vi.

ja, cykla i kapp nästa gång!

Anonym sa...

Södermalm blir mindre och mindre.