torsdag, juni 01, 2006

tricky tricky

9-åringen och jag är på promenad.

Del I:
Vi såg Andreas Johnson på Konsum. Jag tycker att det är mer roligt för att han är en gammal huddingekille (precis som jag) än för att han är kändis.

Min fru brukar reta mig för att jag glor så öppet om jag ser nåt som jag... inte har räknat med att se. Jag vet inte vad han märkte mest, att jag glodde eller att jag började nynna på hans schlagerlåt...

Del II:
Vi är på S skolgård. Ett gäng av hans klasskamrater - som han inte hänger med nu för tiden - spelade fotboll när vi gick förbi. Nu kommer vi till the tricky part (som redan har löst sig). Skulle han få vara med? Han har inte varit så jätteförtjust i fotboll, men a) han fick vara med och b) han gnällde inte en enda gång för att fotbollandet gick honom emot. Fan vad skönt att se...

Nu går vi hemåt.

4 kommentarer:

FiaMeKnuff sa...

Jag måste helt klart hänga på konsum..

FiaMeKnuff sa...

eller man kankse säger i konsum..

superkryp sa...

Jag skulle säga PÅ Konsum. Japp, du som har så nära oxå! :)

***

Förresten, fotbollen gick inte S emot heller. Bara en sån sak!!

superkryp sa...

Glömde säga det: Ni är ungefär lika långa, du och Andreas. ;)