måndag, juni 12, 2006

wc-relaterat, för andra och sista gången (kanske)

Tänkte på det här med att fälla ned toalocket efter sig, och/eller att fälla upp alla lock när en man ska göra ettan, menar jag. Om vi nu låtsas att vi är på krogen, nånstans där herrar och damer delar wc.

Är det då bäst att låta alla lock vara uppfällda när man som man är klar, eller att fälla ned alla lock efter sig?

Min tanke är att snuskapan efter mig kanske bara fäller upp ena locket och pissar ned sittringen (heter det det?) så att det är helt vidrigt när någon kvinna kommer dit.

Däremot, om alla lock är uppfällda fäller ju knappast snuskapan ned sittringen bara för att pissa ner det. Eller?! Det vore ju sinnessjukt.

Med andra ord borde det vara fräschast för damerna att låta alla lock vara uppfällda tills det är dags för en dam att använda vattenklosetten. (Efter det självklara, att utrota alla snuskapor, men tror ni att det kommer att hända...?)

Vad tycker ni?!

3 kommentarer:

antidoten sa...

Klockren logik. Jag är med dig!

The Female Dinousaur sa...

Det där med upp- eller nedfällda toalock och dess menliga inverkan på äktenskap och förhållanden har jag aldrig någonsin förstått.
Varför inte en toa utan lock överhuvudtaget - ett hål i golvet bara? Så är problemet ur världen.

Anonym sa...

jag tycker att alla ska sitta ner. så det så. och inte fälla ner locket. serverat och klart liksom.