torsdag, juni 29, 2006

golvläggning

Hade tänkt ägna kvällen åt golvläggning.

I stället har jag åkt till söderort, pratat med kpist om hennes nygamla bärbara dator som gav upp alla tecken på liv efter en viril gårdagskväll, pratat golv med K, insett så smått att jag nog aldrig blir nåt golvproffs, hängt med ut till farsan och fått godis av honom och E, hämtat stolar till sturebyarna (eller kpist kanske?), fått skjuts hem - nu beväpnad med ett gäng verktyg som jag (tyvärr) kommer att behöva, dock ingen cirkelsåg.

K hängde med upp och funderade högt. Jag stod med gråten i halsen och försökte se tapper ut. Jag misslyckades säkert.

Tidigare på dagen hade jag varit och införskaffat verktyg och prylar på lekmännens dagcenter. Det är bara att lämna tillbaka rubbet imorrn och försöka igen. Allt var felköp. (Ridå!)

Nu ska jag dricka sprit. Om vi har nåt hemma...

2 kommentarer:

superkryp sa...

Vi ska ikke supa. Vi ska tänka positivt! Du börjar... ;)

FiaMeKnuff sa...

Lilla vännen..