måndag, juni 19, 2006

nytt epitet: irriteraren

9-åringen har gett sig själv ett nytt epitet (som ibland stämmer alldeles för väl): Irriteraren.

Hittills har han inte gjort nånting irriterande. Han har käkat lunch, glass efter lunchen och nu sitter han och glasshostar. Föga irriterande.

Vi har varit hos hans kusin M och hjälpt honom med datorn. Ungjäveln, M alltså, har växt grymt mycket senaste tiden. Han var lika lång som jag nu (187åenhalv cm), men fan tro't. Jag tyckte (tyvärr) att han såg längre ut än jag, så antingen har jag krympt lite eller oxå har jag vant mig vid en lögn om hur lång jag är. Jag sträckte på halsen tills det knakade till nånstans därinne. Men hur jag än låtsades såg jag att jag inte var längre i alla fall...

Snart ska vi hem till A&M. Det blir najs.

Inga kommentarer: