onsdag, juni 07, 2006

lordi - liten upprättelse (eller nåt)

Jag såg lite av videon till halleluja-låten på MTV. (Av nån anledning är MTV på därhemma fast ingen kollar.) I videon »satt« ju falsettsången. Det hade jag inte fattat. Live har det låtit förjävligt varje gång. Det har jag fattat (och hört).

Så jag tar tillbaka allt lite av det onda jag har sagt om just falsettsången. Att göra folkligt av det som ska vara farligt och förhatligt av den äldre generationen känner jag ungefär som Jonas känner inför piratprylen. Låt för fan ungdomen ha sitt junk i fred.

Det är min rättighet som en äldre generation att t.ex. hata vissa ungdomars sätt att inte dra upp brallorna, precis som de gör rätt (hur fan kom jag in på det här nu då...) att inte ha på sig brallorna ordentligt.

1 kommentar:

Anonym sa...

haha, skönt inlägg!