tisdag, maj 01, 2007

imorgon: skoldag för lillkrypet

Jag funderar i Handen som gungar vaggan-banor. Ni vet när Rebecca De Mornay suger tag i, och vrider om en liten skitunges arm. I de banorna tänker jag när lillkrypet pratar om killarna som inte accepterar honom som han är (eller åtminstone inte låter honom vara så i fred som han vill vara). Jävla skitplugg. Jävla skitungar.

Hur fan ska man kunna peppa honom att gå dit när man förstår att han inte har en enda anledning i världen att gå dit?

3 kommentarer:

Emma sa...

Åh jävla skitäckelungar! Vad arg jag blir! Jag kan gå dit och slå på de andra ungarna, så slipper 10-åringen att skämmas för sina föräldrar. Vad tror ni om det? I'm game.

(Skrev för övrigt en recension igår där jag liknade en ny film vid Handen som gungar vaggan, kanske ligger något i luften? :) )

Anonym sa...

Jag träffade och interagerade med 10-åringen idag. Fin kille, verkligen. Och det är så jävla typiskt att det är dom fina ungarna som har det jobbigt i plugget. Jag hänger på Emma och spöar upp ungarna. Sen kan vi ge oss på rektorn och alla usla lärare också. Inga problem.

superkryp sa...

Tack, vad ni är rara! Det värmer mycket! :)