måndag, maj 21, 2007

skala eller klippa?

Satt och kollade igenom gamla bilder igår kväll. Kollade hur det såg ut när jag hade skalad skalle.

Självklart började jag fundera på att göra det igen.

Då uppkommer frågan varför. Varför tröttnade jag på det? Jag är så glömsk att jag inte har en jävla skitaning om varför jag känner "nix, nu ska jag låta burret växa". För sen är själva växandet en transportsträcka som aldrig tar slut. Håret växer och växer och växer. Men till vilken nytta? Hår på utväxt är ju aldrig, ALDRIG, A-L-D-R-I-G snyggt. Så varför?

Eller ska jag gå till en riktig frisör? En riktig, alltså. Inte nån frisör nere på hörnet, utan nån som tar hutlöst betalt och masserar hårbotten och klipper och klipper i all evighet.

Frågan som dyker upp här med jämna mellanrum: Skala eller klippa?