fredag, maj 18, 2007

jeopardy-kategorier

Tack Sandra!

1. Pennor. Är tillräckligt körd för att känna igen vidrigt många olika sorts pennor. Mer eller mindre tacky pennor, alltså. Jag är inget vidare på guld- eller diamantpennor. Tillräckligt körd för att märka "klaffel" (eller skriver man klaff-fel?) i filmer när en person tar en viss sorts penna och sedan - i närbild - skriver med en annan sorts penna.

2. Vad säger du då? Om "skräckscenarion". Det finns inte ett tänkbart scenario som jag inte har betat av om jag till exempel ska byta en grej som inte funkar och kundtjänst ställer till en scen. Det betyder tyvärr inte att jag alltid vinner...

3. Potpurrier. Att börja på en låt som går över och blir en annan låt. Det är min grej. Liknande melodier, alltså, så att man i passager där melodierna påminner om varandra byter låt. (Jag inser att jag borde ge ett exempel, men jag kommer inte på ett enda, just nu.)

4. Att komma på bortglömda namn. Man sitter och ser en rulle och känner igen den där tjejen/killen, men varifrån. Jag skrev nyligen om hur mycket jag njuter av att inte komma på direkt vad hon eller han heter. Jag nejlar oftast första bokstaven och sen är det bara en tidsfråga innan jag kommer på hela namnet.

Svårt. Där tog det stopp. Jag skulle säkert inte vinna i någon av kategorierna, men det är en annan femma.

---

Nu nojjade jag in på skillnaden mellan före och innan. Mrs kompis P skrämde upp mig så att jag varken säger före eller innan om någonting. Men nu inser jag att allt är Erik Wellanders fel.

Inga kommentarer: