fredag, maj 04, 2007

satc-skämt och segway

Vad jobbigt det är när man har ett skitbra referensskämt men det blir för jobbigt att kolla om alla vet vad man pratar om innan man för försöker...

Fan, vad fult att berätta berätta man inte ens kommit på själv, för att vara rolig (för att det var en variant av det hon på jobbet berättade). Jag vet att det är ett okej sätt att skämta. Men det kändes lite billigt. Men jag sade ju inget, bara tänkte. (Det var det där "try Ed 'I have no' Harris"-skämtet, ni vet?!)

---

Man kan hyra en Segway för att åka runt, i Stockholm, med andra som hyr en segway... Lite som att hyra en Hummer. Antingen köpa eller inte köpa, there i is no hyra. Apropå Hummer brukade jag tänka att det väl skulle vara roligt att ha en Hummer, när inte alla andra hade en. Så... Roligt att vara först, men när en till köper är ögonblicket över.

3 kommentarer:

Catherine sa...

å när man knäckt skalet å ätit upp den - no more hummer

Urologen sa...

Nej, du måste nog dra det kompletta skämtet för mig, och förmodligen förklara det också, för jag hajar inte.

superkryp sa...

Det är ett skämt som de säger i Sex and the City.

Charlotte säger att Stanford är lik Ed Harris.

(Jag utgår från att du vet vilka folk är.)

Stanford Blatch, this is Anthony Marantino.
Hi.
Marantino, is that ltalian?
Sicilian.
Is that different?
Yeah.
I'd better go check on Carrie.
Ed Harris?
Try 'Ed, I have no hairis.'
I thought you two would hit it off.
Why, because he's gay and I'm gay?
Let me clear something up for you.
I'm a nice little package.
I got good arms and a high, tight ass.
I could do a lot better.