söndag, maj 06, 2007

okej att ändra sig?

Lego.

Jag har alltid, alltid, alltid älskat lego. Vem fan har inte det? Det är ju helt utan konkurrens världens bästa leksak. Men så igår insåg jag att jag måste vara klar med lego. Jag gillar det inte längre. Nu tänker jag bara "skräp" när jag ser en legobit. Ytterligare en jävla bit som man riskerar att dammsuga upp.

Jag tror - helt ärligt - att vi har köpt lego till lillkrypet för minst femtusen spänn. Star Wars-skepp å Spindelmannenbyggen, etc. Femtusen! Sen ska man (så klart) inte låta Millennium Falcon-bygget bara stå i bokhyllan i flera tusen år, utan krascha och bygga om till någonting annat. Så klart! Det är bara det att nästa gång man får för sig att bygga ihop Årtusende Falken... ja då saknas det delar. Inte bara enstaka utan hela flak. Skeppet är risigare än i filmerna när man byggt ihop junket. Antingen hittar man inte delarna i lådan (eftersom de ligger i dammsugaren, i "bästa" fall (inte för att jag ser efter om jag råkade dammsuga upp några bitar... längre, men ändå)).

Lego? Näfyfan.

1 kommentar:

Anna sa...

Jag älskar lego, fast än har ju inget barn som leker med sånt och sprider det över hela lägenheten, kanske ändrar uppfattning då :-)