onsdag, maj 09, 2007

oordning

Jag kanske har skrivit (lite av) det här förut, så det här kanske får ses som en påminnelse.

Vi diskuterade skivsamlingar, och ordning (oordning i mitt fall) på skivorna, på jobbet. Några hade värsta (åh-vad-heter-filmen,-ni-vet...,-jag-blir-galen...ja...så...klart) high-fidelity-ordningen på sina skivor, andra hade dem färgsorterade. Jag (vi) har skivorna i en fullständig röra.

Precis samma röra har jag på alla dvd:er. Nu skulle jag behöva världens största hårddisk. Då skulle jag inte ha dvd-skivor heller. Skulle bara ha en otrolig mängd dvd-avbildningar (iso-, image-, välj-ditt-favvonamnfiler).

Att koppla in en hårddisk rätt in i teven (och en smart sökfunktion därtill), sen slänger jag alla skivor. (Eller... näe, det gör jag inte, jag lägger dem på vinden.)

Framtidens melodi = Hårdvara som hanterar mjukvara (som tidigare var hårdvara).

4 kommentarer:

David sa...

Jag och mina kompisar diskuterar inte ordningen i skivsamlingen -- utan hur vi tar hand om vårt iTunesbibliotek.
Det du!

superkryp sa...

Tres nördigt! ;p

David sa...

Tres very.
Men du, skivsamling 2007?! Hur tänker du nu?
:-)

superkryp sa...

Vi diskuterade nog stenåldern och då kom jag att tänka på... bla bla bla.

Jag vill ärva någon superpedants iTunes-biliotek. Alternativt betala någon stackare som sitter och trixar med mitt bibliotek.

Som det är nu har jag sorterat hjälpligt och resten söker jag fram i iTunes. Lite som min gamla skivsamling, fast mycket mer skräp.