fredag, maj 04, 2007

psp

Unnade mig en vit Playstation Portable (PSP) idag.

Har suttit hela kvällen och småfibblat med den. Konverterade ett gäng Simpsons-avsnitt som jag tänkte att jag och lillkrypet ska kolla på under flygresan om några veckor.

Tyvärr verkar det som att jag nog kommer att bli rätt sjösjuk av att titta på den där lilla skärmen. Särskilt om lillkrypet håller i manicken. Men, ah-shit, vilken bra bild, och det tog bara tjugo minuter för datorn att koda om ett avsnitt till ganska så (skit)bra kvalitet (jag är i alla fall glatt överraskad) som psp:n kan visa.

Känner mig lite orolig bara att ljudet inte ska synka ett helt avsnitt, men det borde väl inte vara nån fara, tror hoppas jag. Eller att det inte ska synka om jag skulle få för mig att glo på nån rulle nångång, om jag ids koda om nån rulle vill säga.

Hmm, skulle nästan kunna vara ett sätt för mig att komma ikapp i Lost...

1 kommentar:

p. sa...

jag är oerhört avundsjuk.

nu blev jag sjukt sugen på att kolla ifatt vadsomhelst på en vit psp. hejdå privatekonomi