fredag, maj 11, 2007

sliskig åttitalskille + lost

1. Ultravox - We came to dance

...och jag tycker om skiten!

2. Ultravox - Visions in blue

- Några synthprylar som sen blev sångmelodi i... Pet Shop Boys låt It's a sin (tror jag att det är).

---

Såg fler Lost-avsnitt igår. Nu är jag ikapp och förbi. Men jag ska aldrig mer kolla på piratöversatta avsnitt. Värre särskrivare och talspråksskrivare (säger man så?) finns knappt. "Vart" i stället för "var", "förräns" i stället för "förrän", "eran" i stället för "er", "våran" i stället för "vår", etc. Jag tappar bort mig i handlingen... Det är nog rörigt även om man förstår vad som sägs. Anledningen till att jag ens ser de svensktextade är att de går snabbare att, eh, hrm... låna.

Några avsnitt har varit riktigt bra, men några är lite väl mycket Lödder (som Ande brukar säga).

Inga kommentarer: