söndag, april 30, 2006

alfred hitchcock presents...

I ett avsnitt av tv-serien med det namnet blir en kvinna våldtagen (tror jag?) och intagen på nån psykmottagning. När sedan hennes make hämtar henne och de sitter i bilen på väg hem ser hon mannen som våldtog henne. Hon börjar så klart skrika. Maken springer efter och dödar Nu snurrar det runt, runt, runt, runt, runt, runt, runt av alla tankar. Finns det nånting överhuvudtaget som jag kan lösa genom att fundera så jävla mycket? Jag tror inte det. Ändå virvlar det som värsta höststormen i skallen... Blä!. Han sätter sig i bilen igen och de åker vidare. Efter en pyttestund skriker frun igen att hon ser förövaren... Ja, ni fattar.

Hur som helst, det här är inte riktigt samma sak, men igår var jag helt säker på att jag såg en jävel komma cyklandes på min gamla cykel (som stals förra sommaren). Jag joggade efter för att kolla om det var min cykel och det var tur (av många anledningar) att jag inte dödade cyklisten för det var så klart (men tyvärr) inte min cykel. Jakten fortsätter!

Inga kommentarer: