onsdag, april 19, 2006

många bollar i luften

Jag hoppas att jag har kommit ihåg allt jag ska göra. I vanliga fall "händer det" (jag har ALLTID gjort det, det inte bara händer, det är normalläget) att jag skriver upp grejer jag måste komma ihåg på handen.

Nu varken kan eller vill jag skriva upp allt på handen. Utrymmet är för litet. Kanske om jag skulle prova att skriva på magen i stället. Det kan nog iofs se lite dumt ut att rulla upp tröjan på T-banan för att komma ihåg att jag ska ringa [vem jag nu ska ringa]. Har provat att skriva in påminnelser i mobilen, men jag brukar oftast tacka och ta emot men sedan glömma bort att göra det jag blev påmind om.

Det senaste tricket jag försökt mig på är att mejla mig själv. Men sen är jag så puckad att jag läser påminnelsemejlen för tidigt. Alltså innan jag ska göra det jag påminner mig själv om. Dessutom glömmer jag att markera mejlen som oläst, så det slutar alltid med att jag har ett gäng lästa mejl med ogjorda grejer. Tänk om det i stället var gjorda grejer men olästa mejl. Vilket händelserikt liv!

Inga kommentarer: