lördag, april 29, 2006

moralpaniken nära

När jag såg bilden här till höger första gången igår kväll höll jag på att kräkas av obehag. Dels för att snubben med stor sannolikhet injicerar heroin i bruden som ligger där (enligt AB "avsvimmad").

Idag när jag såg bilden så var jag mer beredd på vad jag skulle se. Jag tycker ändå att det är jävligt obehagligt att se nån som nog inte är sjuksyrra injicera nåt som nog är knark i nån som nog inte behöver knark. Däremot ser man inte på bilden om hon är avsvimmad. Hur fan ser man det på en bild? Även utan censuren kan det väl vara så att hon blundar? Jag har blundat utan att vara avsvimmad på hundratals bilder... Hon kanske precis har bett honom trycka i henne lite knark. Spelar det nån roll? Jag vet inte riktigt. Jag retar mig ändå på att mer eller mindre gå på moralpaniken.

Mm, jag vet, det ligger jävligt nära till hands att känna moralpanik när man ser sådana här bilder. Hur reagerar ni?

Läs artikeln på Aftonbladet. Bild lånad från Aftonbladet.

3 kommentarer:

Catherine sa...

Jag fattar inte varför han skulle injicera heroin i någon som är avsvimmad. Är inte det ett fruktansvärt slöseri?

Anonym sa...

jag som typ dör när jag ska ta blodprov, tyckte också att det såg skitäckligt ut. ajaj. men den här bilden säger, som sagt, verkligen ingenting egentligen.

alltså, på nåt sätt: stackars kille. han är liksom med i big brother. hela jävla tiden.

I stort sett menlös sa...

Faktum är att jag tänkte exakt samma sak. Hon kanske bara ligger där och blundar och har bett honom göra det. Vad vet jag(/vi)?
Min andra tanke var ungefär som Cattens - vad är liksom poängen? Vad jag vet är ju inte heroin ett uppåttjack direkt. (Mina kunskaper om droger är dock väldigt begränsade...)