måndag, april 24, 2006

dubbelt besök

Nu har D och C med barnen M & M gått. Jag stod och brassade köttbullar (och potatis) som bäst, beräknat för tre pers till 6 pers (smart) när de kom. Jag fick öva på engelskan (vilket alltid är lika svårt) eftersom D är italienare. Vi pratade om, ja vad pratade vi om?, jo, föräldrar och om att vara föräldrar. De sade i alla fall att vi var hjärtligt välkomna att hälsa på dem i Frankrike när deras hus är färdigt. De avslöjade oxå att de nog planerar att gifta sig... inom FEM (5) år.

S har besök av M. De har gejmat, gejmat och gejmat. När jag säger åt dem att de inte får spela längre ryter S ett "JAG HÖR" till svar. Alltid trevligt.

3 kommentarer:

superkryp sa...

:D

Anonym sa...

hörrö - bloggölen var faktiskt jättekul!! inte ett dugg läskig - kom med nästa gång!
P

superkryp sa...

Kul, alltså! (Särskilt om jag är bjuden...!)