söndag, april 16, 2006

cykeldåren

Tog en tur runt Södermalm på fruns cykel. (Skönt när nån annan gör i ordning cykeln.) Min übercoola cruiser som jag köpte av en kompis (för en mycket billig penning efter att han hade kört skiten ur den) blev stulen förra året. Den cykeln som såg så jävla sunkig ut! Svartmålad och sen spraymålad med eldsflammor, hårdvaran (it-nördskämt) sönderkörd, cruiserstyret bortbytt mot ett fult gubbcykelstyre (för att det var så svårt att kånka in cykeln genom porten när cruiserstyret satt på). Jag antar att man kan säga att den var fulsnygg.

Ändå valde den vidriga jävla cykeltjuven att ta just min cykel!

Nu tänkte jag hur som helst att jag skulle unna mig en cykel (oavsett om jag köper en motorcykel senare eller ej), så jag kollade på Blocket efter allsköns cyklar. Problemet är att det blir som det alltid blir för mig. Först kollar jag på en skunkcykel för 700, sen tänker jag att, njae, 900 kanske, eller, om 900 är okej så är väl 1200 okej. Och om 1200 är okej så varför inte... Och så vidare.

Efter ett tag tröttnar jag på att kolla efter cyklar. Då var de cyklar jag kollade på "uppe i" 2500 kronor. Från början tänkte jag att den kunde få kosta högst (=ungefär) tusen spänn. Så här har jag det.

2 kommentarer:

Anonym sa...

jag har fortfarande kvar min turkosa crescent från typ 1984. den verkar ingen vilja ha. förutom jag förstås.

superkryp sa...

Jag sålde min Crescent från -82 till en kompis nån gång mellan -90 och -94. Han har nog kvar den... Jag är inte pålitlig på nåt sätt.