torsdag, september 07, 2006

avancerat

Fick nyss ett samtal från en arbetskamrat till mrs superkryp till MIN mobil.

»Jag söker Catherine.«
»Mm-hm... Eh... Hon är inte här... Eller, jag är inte hä.., hrm, hemma.«
»Jag har inte hennes nummer, kan jag få det?«
Hmm, tänker jag. Tänk om Catherine inte vill prata med den här mänskan...? Men jag serverar ändå vårt hemnummer.

Nu är jag på väg hem. Hoppas inte mrs är arg för att jag lämnade ut numret...

Dagens läxa och därtill en minnesanteckning: Lyssna ordentligt när folk presenterar sig.

2 kommentarer:

I stort sett menlös sa...

Men...? Hur i hela friden fick hennes kollega tag på ditt mobilnummer innan h*n fick tag på hennes (ert) hemnummer? Lite oväntat men väldigt innovativt må jag säga.

superkryp sa...

Jag vet inte. Jag hoppas att Catherine tar reda på det. (Inte för att jag har bett henne ta reda på det, men...)

:)