måndag, september 18, 2006

lunch/fruktstund

Nu kom de med fruktkorgen.

Frågan är nu om jag ska ta en fruktlunch eller om jag ska pallra mig ut i kylan (?).

Om jag äter en fruktlunch så kommer den att bestå av följande:

  • en banan
  • två plopp (frukt, ehrmf?)
  • ett gäng vindruvor
Om jag äter lunch vetefan vad det blir. En latte och en halv ciabatta från Upper Queen Street, kanske. (Näe, det är inte så mycket till lunch, men det smakar fin-fint.) Men i så fall måste jag först gå till närmaste bankomat, och den ligger flera kvarter bort.

Men hallå, nu inser jag att jag kanske ska köpa kiku/sushi med mig hem i e.m. Armarna uppsträckta i luften! Glädjetjut!

8 kommentarer:

Anonym sa...

tarom inte riksisar på upper queen street?

superkryp sa...

Det tänkte jag inte på. Nu sparar jag riksisar till nigiri/kiku i e.m., eller får vi gestur (som vill ha matur)? Hö hö.

Anonym sa...

nä inga gestur ikvellur men imorrn kvellur

Anonym sa...

Eh är det kallt i Stockholm??

I stort sett menlös sa...

Gestur glömde brallur, därför kommer troligtvisur gestur i morgon kvällur.

superkryp sa...

magnus: Nu vet jag inte, i morse tyckte i alla fall jag att det var småruggigt. Det var en dimhöljt Södermalm. Om jag kommer ihåg, och nån av bilderna blev bra, kommer en schysst bild på Sofia kyrka upp på bloggen i kväll.

Anonym sa...

är månne frågan om kylan sprungen ur faktumet att (genuin) isländska tillämpas i kommentaren?

superkryp sa...

nesvis: Antingen det eller att jag pratar om att jag ska pallra mig ut i kylan. Men jag tror att isländskan passerar obemärkt förbi. ;)