tisdag, september 05, 2006

penn & teller

Såg på Penn & Tellers program på sexan igår, om antiåldrandeproduktsindustrin. Fy fan vad vidrigt det var att se.

Hur som helst.

De berättade att det, vid en intervju med några/ett gäng (ingen aning hur många, egentligen) panschisar, framkommit vilka åldrar de trivts bäst i genom livet. De hade trivts bäst i 60-årsåldern, sen 50-, sen 40-, sen 30- och sist 20-årsåldern.

Jag vet att jag är inne i en kris just nu (en lite för tidig 40-årskris »hoppas« jag, eller egentligen hoppas jag bara att jag inte hamnar i en ny kris om två år, om jag säger så...) men hittills ligger 30-årsåldern lätt före 40-årsåldern för mig. Det säger inte så mycket eftersom jag inte ens ÄR förti... än.

Så tänk på det om livet suger nu. Vår bästa tid är... sen!

Inga kommentarer: