fredag, september 22, 2006

svull

Födelsedagskalas i Högdalen.

Vin, pastasallad, pajer, frallor med god, stark ost.

Sen hem och fjutta igång hårddisk-dvd:n och lyssna/se på den delen jag hann spela in av Depeche Modes Rock Am Ring-konsert, som gick på MTV i våras någon gång.

Dave Gahan är så överpeppad att han sjunger en kvarts ton för högt både en och två gånger. Mmm, Depeche Mode.

Busifer sitter och jamar i hallen. Igår lyfte mrs upp honom mot taket så att han fick vifta efter en harskrank (som han inte fick tag i). Jag tror att han ev. hoppas på en repris.

Förresten. En svensklärare (vad då sklärare?) som jag hade på gymnasiet påpekade då och då att jag brukade byta tempus*, mitt i mina texter, lite sådär: »Jag gick på bio, jag ska se Stålmannen returns...«, typ. Uh-oh, tänkte jag precis när jag skrev allt ovanför förresten:et, det kanske jag gör fortfarande? Charmigt, ju! (I wish.)

* Länken är till mig. Jag kommer aldrig på vad tempus heter ... typ.

Inga kommentarer: