lördag, september 16, 2006

missade att spela in

Fan. Jag hade ju tänkt se »Prinsessan och krigaren«, nu ikväll. Men missade att ställa in timern på hårddiskmojängen. Iofs håller hårddisken på mojängen att bli full och jag kollar inte på det andra jag har spelat in, så den blir bara fullare och fullare, men ändå.

Jag inser att jag inte har sett hela »Spring Lola« ens. Eller ... jag har sett hela Spring Lola, men i olika omgångar. Jag brukar först se slutet av filmer för att jag alltid har haft problem med att filmer oftast börjar klockan nio. Vid tiotiden brukar jag komma in och se resten av filmen. Sen - oftast behöver man inte vänta så många månader - när den går nästa gång, brukar jag se början och om filmen är bra så händer det (oftast) att jag ser hela. Men av nån anledning såg jag inte hela »Spring Lola« andra gången heller.

Förresten.

Jag ser hellre en film som jag vet är bra en gång till, än en film som jag tror (eller vet) suger, ens en gång. Konstig inställning, kanske??? Till exempel väntar jag fortfarande på ett bra tillfälle att se »28 dagar senare« igen.

... och nu såg mrs att vi missat första halvtimmen av första avsnittet av »Angels in America« som sänds i repris precis-just-nu. Sånt ska ju jag ha koll på!

6 kommentarer:

Anonym sa...

Angels in america är riktigt bra faktiskt.

Vanja sa...

Glöm inte valvakan ikväll..

superkryp sa...

magnus: Mm, verkligen!

vanja: hrmpfh!

Anonym sa...

Synd att du missade Prinsessan (gjorde iofs jag också) - men den ÄR verkligen hemskt bra. (Och den går att hyra. På Odenplan. Då har man sen nära til Kiku OCH ostbågar på Grays.)

28 dagar senare, scenerna när han går omkring i ett helt öde London och musiken långsamt börjar... Får gåshud av att bara tänka på den. Oj vad sugen jag blev på att se den.

Annars håller jag helt med dig, när man är trött och slutkörd/slut i huvudet känns det alltid lättare att se en film man sett tidigare och vet är bra. Mindre motstånd på det sättet. :)

Tbird sa...

Jag tyckte Prinsessan... var lite seg... Gillar dock spring Lola skarpt... den var energigivande på något sätt...

/T

Anonym sa...

Tror faktiskt att Spring Lola går, i sin helhet, på TV ikväll. På en reklamfri kanal! TV 2 klockan 22.30.

Nu har du chansen!