fredag, december 08, 2006

apropå psykopatiska drag

Fan vad jag retar upp mig på vissa t-baneplankare.

Dels retar jag mig som fan på plankare som inte har fått in knixen med att öppna spärren (gamla typen av spärrar) så att de kan rulla spärren åt fel håll. (Svårt att förklara...) Blev så provocerad av att behöva vänta på det att jag vräkte mig förbi mänskan och fräste nånting om att jag INTE väntar på en såsig plankare.

Dels retar jag mig otroligt mycket på plankare som beter sig som mimare och försöker gå PRECIS bakom en och slinka igenom medan dörrarna är öppna (nya typen av spärrar). Jag vet inte med er, men det finns inte en chans i helvetet att jag släpper in någon jag inte vill släppa in, efter mig. I så fall vänder jag hellre och låtsas ha glömt nåt. Om det skulle vara nån riktigt mean mofu, alltså. Annars funkar ett "vafanhålle'rupåme?" oxå bra.

Eller oxå kan man skita i att bry sig. Det är nästan bättre och säkert inte så svårt - för de flesta.

Inga kommentarer: