torsdag, december 14, 2006

indiana jones-stilen

Jag har varit hel- eller halvtorsk på Harrison Ford ända sedan första Star Wars-filmen.

Jag skrev om Han Solos byxor härombloggen. Nu handlar det om Indiana Jones-stilen. Jag är rätt torsk på den stilen oxå. Det är askool med sådana byxor, militäraktig skjorta med skinnpaj över och sen en väska till. För några House-avsnitt sedan (lepra-avsnittet),när Dr. Chase var och tog prover i huset så hade han typ Indiana Jones-kläder. Nördigt, japp. Asballt? You bet. Ha ha.

I "I am Legend", som har premiär om typ ETT år, är det Will Smith som har Indiana Jones-kläder. När jag såg bilden i senaste Empire (hittar inte bilden på nätet) fick i alla fall jag Indiana Jones-vibbar.

Nu måste ni komma ihåg det här tills ni ser bilder från "I am Legend"!

2 kommentarer:

Urologen sa...

Ja, alltså, kunde du inte hittat en bild där Harrison Ford såg aningen mindre kiss- och bajsnödig ut? Detta måste lätt vara den töntigaste bild jag någonsin sett på Indiana Jones.

Jag var förövrigt också jävligt torsk på Ford under stora delar av min ungdom. Jag fick tag på Jakten på den försvunna skatten som seriebok, som jag lärde mig utantill långt innan jag fick se filmen, som jag ju fortfarande älskar. Jag såg som ung också en making-of-indiana jones-film där Harrison Fords coolhet blev ännu mer grundmurad. Blade Runner såg jag i princip varje dag i mina tonår. Den stod liksom alltid på i mitt rum.

superkryp sa...

Ha ha. Ja, yoga eller kiss-/bajsnödighet. Vad vet jag.

Jag tog den första bilden jag hittade där man ser skinnjacka, byxor och att han har en väska (även om man inte ser själva väskan)...

Tänkte toppa med en Will Smith-bild oxå ju, men av det blev det intet. :/

Blade Runner ja. Mmm. För mig är det Flykten från New York. Det är på varje gång jag är sängliggande (sjuk). Jag tröttnade på Blade Runner eftersom jag inte tycker att Director's cut är lika bra. Nåt jag ska blogga om förresten. Ha ha.