onsdag, december 27, 2006

lake house + pinsamheter

Vi såg The Lake House igår kväll. Ett romantiskt drama med Keanu Reeves och Sandra Bullock. Jag vet inte varför, men av någon anledning gillar jag både Keanu och Sandra. Jag tyckte om Speed oxå. Men... nu när jag ändå är inne på kategorisering så funderar jag på hur otroligt vanligt det är att man inte bara kan kategorisera en film som drama eller romantik, etc. De flesta filmer innehåller ju minst lite av varje, liksom.

Hmm, visst ja. Jag gillar romantiska dramer. Romantiska komedier oxå.

Jag såg att The Lake House kategoriserades som fantasy oxå. Det var nämligen en liten twist i filmen. En twist som inte höll hela vägen, så klart, för det gör ju nästan aldrig twistar/twister...

Eller som jag och Ande brukar gnälla (när vi ser sci-fi, fantasy, etc.): FAN, VAD OVERKLIGT!

ps. Säger man twist eller finns det ett bättre (svenskt) ord?

Inga kommentarer: