tisdag, december 19, 2006

morgonen hittills

Drömde konstiga drömmar.

Vi hade flyttat till en större lägenhet. Där fanns både tvättmaskin (en vit) och torkskåp (ett jättefult grönt, med babykläder som inte var våra i). Dessutom fanns det TRE toaletter i samma badrum. (Alla tre hade olika sorters toalettlock, så det var inte så snyggt.) Jag satt på toan (en av dem) när jag hörde mamma och en av mina mostrar komma in i lägenheten (om det nu var en lägenhet, jag drömde bara om badrummet). Morsan visade mostern runt och de sade att det var en mycket trevlig bostad. (Det lät som att vi bodde MYCKET större än nu.)

Klipp.

Mrs har kompisar på besök, hemma hos oss, men frågar om jag vill duscha med henne. Det gör vi inte (vad jag kommer ihåg nu iallafall).

Klipp.

Drömde att Ande bad mig dansa på någon tillställning som han och M skulle ha. Av någon jävla anledning hade jag tydligen tackat ja. Det var en mycket lätt dans, sade Ande. Tack så jävla mycket, tänkte jag.

Klipp.

Mängder av nakna kvinnor springer med hundratals björnar (som de hade släppt ut) efter sig. De hade först släppt ut björnarna någonstans ifrån, för först skrek de: "Free the bears", sen gick någonting snett...

Sedan vaknade jag och hade försovit mig.

~o~

Igår kväll tänkte jag: INGET kaffe imorrn. I morse tänkte jag: INGET kaffe idag. När jag kom ner på perrongen i Skanstull kände jag doften av kaffe. Nu sitter jag här med en kaffe latte från Panini.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Åh toalettdrömmar. Kansek det vanligaste inslaget i mina drömmar. Freud skulle hävda att jag har ett uppfuckat känsloliv. Han skulle ha helt rätt. :)

Annars, nakna kvinnor med björnar springandes efter sig - udda. Undrar vad Freud skulle säga om det hela?

Miffo Maria sa...

Jag har drömt flertalet gånger de senaste månaderna att din mamma försöker döda mig. En gång skrek jag högt ut i verkligheten så jag väckte mig själv men inte min man.
Han påstår att jag inte kan ha skrikit på riktigt, utan bara i drömmen. Annars skulle ju han ha vaknat, men varför vaknar han då inte när han snarkar?

superkryp sa...

emma: Har man ett uppfuckat känsloliv om man drömmer toadrömmar? :-O

m/45: Usch. Det skulle aldrig mamma göra.

Emma sa...

Tror det beror lite på hur toaletterna i drömmen ser ut. Mina drömtoaletter är alltid ganska smutsiga, eller så är det flera toaletter i ett och samma rum. Gå in på dreammoods.com och undersök! Slå upp "bears and naked women" också och se vad du kan komma fram till. :)