onsdag, december 06, 2006

dexter då?

Efter att ha läst om Dexter, först på Weird Science och sen på Gubbsoda, har jag nu bestämt att jag (eller vi) ska se ett avsnitt, med option på att se resten som finns att tillgå (tillgå om man är en halvful fisk, och det är man - minst).

Apropå teveserier som inte går här än. Jag försökte få mrs intresserad av att se första avsnittet av serien Heroes, som jag har skrivit om tidigare. Jag kollade på första avsnittet och gillade det., eftersom superhjältar verkligen är min kopp te.

Förresten. Borde man inte säga "påse te"? Det blir ju till och med nästan dubbelt så beskrivande eftersom man får både "min påse" OCH det där åtråvärda teet.

Hur som helst.

Hon rynkade på näsan som svar. (Det betydde: Eh, har de superkrafter, sade du? Nej tack, jag är inte intresserad av sånt... [insert valfritt nedvärderande ord].)

Seriemördare däremot, det är hennes melodi. Really!

3 kommentarer:

Miffo Maria sa...

Men om superhjältarna jagar seriemörder då? Så ni båda blir nöjda? Görs det inga sådana serier?

superkryp sa...

Mm, kanske... Får testa. :)

Hann inte se Dexter igår... :/

Urologen sa...

Hm, vad jag har förstått av att se tre avsnitt av Heroes, så är det precis det som pågår, hjältarna går parallellt (jagar kanske, så småningom?) med nån galen seriemördare som kapar huvudkalotten av folk och plockar ut hjärnan.

Dexter är dock en dröm come true.