torsdag, december 21, 2006

the royal tenenbaums

Jag brukar försöka reta Ande genom att säga att jag aldrig ska se den (filmen han säger är bra och tycker att jag ska se). Hittills tror jag bara att jag har sagt så om två filmer: Elling och The Royal Tenenbaums.

När jag såg Elling var jag lite tveksam. Jag tyckte att den verkade lite jag vet inte vad... Hur som helst tyckte jag att den var kalasbra.

För något eller några år sedan tipsade Ande om att vi skulle se The Royal Tenenbaum. Vi gick faktiskt och hyrde den, typ när han slutat tjata på oss att vi "måste se den". Det gick sådär. Antingen var vi på fel humör, eller oxå var det något med filmen som inte "funkade". Vi stängde av...

Häromkvällen gav vi den en ny chans, men... jag är fortfarande tveksam. Vi såg hela filmen men inte fan tyckte jag att den var så bra. Knappt okej. Det är något med humorn som kanske träffar mig snett. Det är liksom inte roligt. Det är långt ifrån dåligt, men ganska lång ifrån njutbart oxå.

Så summa summarum fortsätter jag säga till Ande: "Aldrig. Den ska jag ALDRIG se..."

Inga kommentarer: