söndag, december 03, 2006

dagens låt

Nine Inch Nails-låten "Only".

"There is no you, there is only me..."

Jag vet. Det är lite tidigt att lyssna in sig redan nu, men det kan väl aldrig skada.

Annars är nog "Right where it belongs" min favvolåt på senaste plattan.

Det är nåt magiskt med hans pianon.

Fan vad jag retar mig grön på folk som ska ställa sig fast det är en mil kvar till nästa busshållplats... Hur sjukt jävla rädd kan man vara för att inte hinna av egentligen? Bussen är nästan tom, liksom. Näe, du kommer ALDRIG hinna av!!!

4 kommentarer:

ninni sa...

Om du inte redan tycker att jag är helknäpp så kommer du garanterat att tycka det nu. Only får mig nämligen hela tiden att tänka på... One Night In Bangkok. Fråga mig inte varför, det är bara så. Murray Head är sorgligt underskattad, för övrigt.

Min favorit: Every Day Is Exactly The Same. Men jag kan lyssna på introt till The Hand That Feeds hur många gånger som helst.

superkryp sa...

Ha ha. Måste lyssna in mig på One Night In Bangkok och sen lyssna på Only med det i åtanke! :)

Murray Head hade jag knappt hört namnet på... Får kolla upp honom lite, i samband med One Night in Bangkok.

Håller med om introt, kanon! (Och hela låten.)

Anonym sa...

jag håller med, det är pianot som är grejen i så mycket av hans musik.
jag stör mig lite på ordet "fucking" i only, det känns lite som utfyllnad...
annars är favoriten från senaste skivan "allt the love in the world".
och jag antar att du med "lyssna in dig" menar att du ska gå på konserten? lyckans ost.

superkryp sa...

Håller med om att det förstör helhetsintrycket, men han skriker det så fint att jag förlåter honom. Typ. Hehe.

Jag ska gå, japp! :D Jag satt och tryckte på "F5" redan kl 8.50, när biljetterna släpptes. Som tur var.