fredag, december 29, 2006

lässvårigheter

Såg i DN att Nattportiern skulle visas på tv idag. Det stod att den skulle gå klockan 11.15 idag. Jävligt konstigt, tänkte jag. En film som handlar om en kvinna som under kriget hölls som sexslav av en tysk nazist, mitt på dagen...

Mycket riktigt går den i natt på SVT 1, klockan 1.15. Men när jag trippelkollade i tidningen tyckte jag inte att det var så konstigt att jag sett fel först (och andra gången):
Nattportiern SVT 1 1.15

Jag glömde förresten att spela in "Kvinnor på gränsen till nervsammanbrott" häromnatten, men den här inspelningen programmerade jag in redan halv elva - eftersom jag trodde att filmen skulle börja 45 minuter senare. Eller egentligen trodde jag inte det då längre, men först trodde jag att... eh. Som sagt.

bilden är snodd från: http://www.answers.com/topic/night-porter-dvd-jpg

2 kommentarer:

Miffo Maria sa...

Att jag inte såg det tidigare, då hade jag sett den idag. Såg den på åhlens i julruschen och tyckte den verkade "rolig".


(Såg att "världens bäst" kpist fått en egen kategori, börja nästan böla ;( galna, galna hormoner, anar jag klimakteriet? )

Catherine sa...

jaa m/45, klimakteriet börjar i tjugoårsåldern!