fredag, december 29, 2006

tvåtusensex (2006) i bilder


Året började med att "allt" var skit och att någonting dog inuti mig. Jag återföddes som "ett kryp, som en knasboll".


"Mitt" band Syndromet spelade live en enda ynka jävla gång. Vi var förband till Kristian Anttila på Lava (Kulturhuset).

 
2006 var oxå året jag droppade ungefär 15 kg i vikt. Från modiga 90+ till ungefär 75 kg. Tänk att allt som behövdes var en livskris... för att gå ner lite i vikt. Det förde bland annat med sig att jag kunde ha min Bauhaus-tröja som jag inte kunnat ha sedan 1986 och att jag blev sugen på att köpa jävligt smala brallor (men det gjorde jag inte).


I år har jag återupptäckt Depeche Mode, upptäckt Sigur Rós (med hjälp av mrs) och fortsatt att upptäcka Nine Inch Nails. Förutom lite Thåström, The Cure och Peter Murphy är det det enda jag har lyssnat på i år (förutom Syndromet då).


På våren besökte vi höga höjder (men flög ingenstans).


Jag har haft ungefär fyra olika frisyrer (och varit mer eller mindre missnöjd med dem allihop, om det inte är fejset jag varit less på!?).


Jag har varit på två fyrtioårskalas, ett sextioårskalas, A & Ms bröllop med tillhörande fest och Kpists och Vs bröllopsfest. Ett antal "vanliga" födelsedagskalas och en namngivningstillställning för lilla M. Jag har varit mer på restaurang än något annat år. 2006 var året jag lärde mig knyta tre eller fyra olika slipsknutar (men eftersom jag bara har två slipsar, varav en är stulen lånad) så... Hur som helst. Ungefär så här såg jag ut vid tillställningarna. (Tyvärr blir det oxå pinsamt tydligt att jag bara har två ansiktsuttryck, dels det uppe vid Bauhaus-bilden och dels det på resten av bilderna hittills...)


Köpte TRE kepsar...


...och en mössa.


Började använda halsdukar. Till min stora besvikelse är den svartvita bara lånad.


Bunkrade upp pikétröjor och köpte ett par billiga solisar.


Under året har jag druckit fruktansvärda mängder kaffe och frossat i fikabröd och godsaker... men jag har inte gått upp i vikt.



Det har gosats med Busifer och Lucas (och lite, lite med syrrans vovve Doris).


Jag har bränt pengar på Converse fast jag vet att de inte ens håller en säsong.


Slutade använda vänsterhandens utsida som post it-block.


Vi lade in ett nytt golv i köket, schackrutigt.


Vi käkade en hel del glass. Framför allt tioåringen (då nioåringen).


Insåg hur gott det är med äpplejuice.


Återfick (mat)aptiten igen någongång under året och käkade asmycket sushi och kött.


Just ja. Vi var på IKEA ett hundratal gånger oxå...

Usch, vad det här var tröttsamt.

Annars då? Jorå, det är sådär. Jag har lovat mig själv att inte låta 2007 bli ett lika dåligt år som kuk-2006 och det kommer att bli mitt enda nyårslöfte, att försöka få 2007 att bli okej.

Om jag har glömt att skriva om någonting så kanske jag fyller på, annars...

Gott slut! Nästa år kör vi utan skyddsnät, med förbundna ögon!

Tillägg i rött.

9 kommentarer:

Miffo Maria sa...

Var 2006 MED skyddsnät? Isf vill jag inte vara med nästa år...

Anonym sa...

shit! vilken sammanfattning. Hebbigt!

I stort sett menlös sa...

På den andra keps-bilden (den till höger som är lite mörk) ser det ut som du lagt in en fet prilla, vilket jag (om jag känner dig rätt) misstänker att du inte alls gjort.
Märkligt.

Emma sa...

Men, jag är helt SÄKER på att jag gått förbi dig på gatan nyligen. Har jag det?

Och 2006 var ett år då jag också tappade aptiten, på allt utom godis och efterrätter - och så småningom kom den tillbaka och då var jag bara sugen på sushi och kött. Hmmm.

superkryp sa...

m/45: Mm, 2006 var med förbundna ögon och skyddsnät. Nästa år... utan skyddsnät!

svartvitrandigahalsduksägaren: Mm, det tog längre tid än jag trodde att det skulle göra!

I stort sett menlös: Det är ingen prilla, det lovar jag. Det kan vara ett vingummi, men jag tror bara att jag såg ut sådär, precis då. Tack för komplimangen. ;p

Emma: Jag tror verkligen inte att du har gått förbi mig på gatan. Jag tror att jag skulle se och känna igen dig om vi gick förbi varandra på gatan. Om jag gör det kommer jag att säga "hej, det är jag som är superkryp" till dig (om du inte ser alltför upptagen ut) Vet inte vad jag skulle säga mer, men det ger sig nog.

Lustigt att göra samma matresa! Eller lustigt kanske inte är rätta ordet...

Emma sa...

Ok. Deal x 2. Ses vi så hälsar vi såklart - och nästa år är det fan utan skyddsnät som gäller. :)

Vanja sa...

Asså... dina frisyrer! :D Kul! Själv har jag haft mitt svinto i ca 10 år nu... om inte längre nu när jag modigt vågar tänka efter... hm. Men om jag skulle klippa av det så skulle jag se ut som Ingemar Stenmark och det vill man ju inte... hm. Gott Nytt År på dig :)

superkryp sa...

Emma: För mig är "utan skyddsnät" väldigt tandlöst. Jag är en riktig jävla fegis... men jag försöker skärpa mig och rycka upp mig, ta mig i kragen, etc. :$ fast :)

Vanja: Stenis nu eller förr? ;p Det är bara att klippa sig. Håret växer ju. (Åsså är det ju så schysst att ha nåt att gnälla över... Hi hi.)

Gott nytt år tillbaka (men det kommer nog några bloggar till tills det är dags för det där nya året)...

Anonym sa...

Fin årskrönika! Gott slut och ännu bättre fortsättning!