onsdag, december 27, 2006

oboy, vad less jag är...

...på att kategorisera bloggen. Nu är jag färdig. Eller färdig är jag knappas. Nu ska jag renodla kategorierna och städa upp lite, etc. Jag vet att det inte är till någon nytta, men på det sättet är jag lite manisk. Det MÅSTE göras.

Känner jag mig själv rätt så kommer jag att finjustera tills jag dör.

Till exempel kände jag mig jättenöjd när jag kom på att jag skulle ha med de sju dödssynderna som kategorier... och det var ju jättekul - tills jag insåg att jag inte sysslar så jättemycket med dödssynderna. Eller ptja, avund, lättja och vällust kanske (även om olust skulle passa bättre in så har jag inga problem med vällust om tillfälle bjuds), och girighet och frosseri, ja och kanske lite vrede då och då (men jag har nästan inga bloggar i den kategorin... väl?). Men jag håller inte alls så mycket på med högmod.

Sen tänkte jag att jag skull ha film- (eller till och med boktitlar) på mina kategorier, men njae...

Hittills är det så här. Imorgon kan det se helt annorlunda ut.

ps. Blir helt psykad av att jag inte ens kommer på hur jag ska kategorisera just den här bloggen heller... Burr.

Inga kommentarer: