söndag, maj 07, 2006

nu känns det så där "sådär" igen

Kroppen känns för trång (och det är inte för att jag har käkat för mycket). Läste just en blogg om att det inte är målet utan resan dit. Det låter jättebra och ser skitbra ut på pappret (datorskärmen) och funkar säkert för många, men om man inte gillar resan man är ute på så ligger man brunt till.

Om man dessutom inte vet vad resmålet är för ett ställe (och att det med osannolikt stor sannolikhet är ett ställe jag inte vill åka till), så är det en resa jag hellre skulle avstå ifrån. Jag behöver inte veta vad målet är för att kunna njuta av resan men som läget är just nu skulle jag stanna hemma hellre än att chansa.

Men mm, jag vet (och ni vet) att resan jag pratar om är redan påbörjad (och att jag är en sån som resesällskapet tycker tjatar sönder resan dessutom).

2 kommentarer:

superkryp sa...

Kan inte, gör inte eller ska inte?!

Anonym sa...

Va bra! (Men idag blir det inget mer tjat om det, tror jag.)