lördag, maj 20, 2006

da vinci-koden

tom & audrey
Sonen henkade till (hans) farmors "land". Från början hade jag tänkt att han skulle sova över från idag till imorrn men de kontrade med "hela helgen" och han nappade (rätt oväntat). Idag har han suttit och lekt med sin och farmors mobiltelefoner. Helt i min stil.

Jag och mrs superkryp gick på sexbion och såg Da Vinci-koden. Den var ett - som min bror skulle kalla det - habilt hantverk. Bra skådespeleri, tycker jag. Jag gillade hela högen men särskilt (som jag skrev igår) Ian McKellen. Han är underbar.

Tyvärr har jag utvecklat en motvilja mot att gå på bio. Tyvärr! - eftersom det är jävligt schysst när man väl sitter där och sköljs över av ljud och bild. Det som stör är alla idioter:

Idiot A: Pratar och pratar och pratar (en kommentar här och där är helt okej). Mitt tips är att sätta er på ett kafé om ni vill babbla eller ta in på ett jävla hotell.

Idiot B: Säger "ja justä!" så fort de kommer på vad som ska hända härnäst, eftersom de läst boken. Mer än ett "ja justä!" per film = dödsstraff.

Idiot C: Prasselkillen. Har smågodis i en jävla fryspåse som han sitter och prasslar med hela jävla filmen. Alternativt i en papperspåse som han öppnar och stänger mellan varenda godisbit han tar.

Jag inser att det måste finnas ett gäng idioter till men just nu kommer jag inte på fler. Går på bio för sällan för det.

Igår hade vi en "B" och en "C" i närheten av oss. Det fanns säkerligen en "A" där oxå.

2 kommentarer:

ande sa...

Jag har varit med om att en telefon ringt och sedan fullföljde personen samtalet! Dödsstraff, nån?

Anonym sa...

Prova nykära par som hånglar 180 minuter precis brevid dig.. Not fun!