onsdag, maj 17, 2006

ridbrallor?

bilderI slutet av åttiotalet kom det fram en tjej till mig på Sergels torg. Hon berättade att "de" brukade kalla mig storsyntharen. (Vilka "de" var fick jag inte reda på.) (Snacka om misslyckat goth-kille. Det var inte förrän låååångt senare det var okej för gothare att tycka om synthar ö.h.t.)

Jag fattade aldrig varför och jag ville absolut inte fråga henne (och nu är det liksom överspelat på nåt sätt, antar jag).

Det kan mycket väl ha varit så att hon var dum i huvet och hade missförstått allting. Det kan oxå ha varit så att mina ridbyxor, mina höga Dr Marten och min vita skjorta (kan jag ha haft det? Om jag hade det så hade jag tyvärr ingen slips eftersom jag saknade ett genuint slipsintresse) .

Hur som helst (nu är vi framme vid det jag tänkte skriva om). Cheap Monday har en ridbyxaktig jeansmodell och jag blir så klart överförtjust. Kanske känner jag så för att jag är lika smal som jag var på åttiotalet. Eller är det för att jag är så het på ridbyxor och höga stövlar. Eventuellt är det för att jag bara är bränd. Jag är köpsugen oavsett.

5 kommentarer:

ande sa...

Den modellen heter väl pampers?
Jag trodde det bara var för blöjkillar...

ande sa...

Så att blöjan får plats, alltså.

The Female Dinousaur sa...

Shit, skulle jag sätta på mig ett par sådana där skulle länets alla doktorer komma springande med fettsugen...

superkryp sa...

Pamper heter modellen. Inget S i slutet alltså. Jag tycker att de är asråa. :)

Jag kommer att försöka fortsätta vara ätstördsmal. Jag trivs som fan med just det.

Men jag tror inte att det håller i sig.

superkryp sa...

biggis: Perfekta om man har ridbyxlår! Snygga byxor och man slipper banta.