lördag, maj 27, 2006

jag samlar upp inför summeringen

Först ett ERKÄNNANDE: Jag är en digital ekorre.

Kom precis på att jag nog snart (snart = nu) måste bränna "bort" jag-vet-inte-hur-många-gb från Catherines iMac som jag har samlat på mig (och som jag vet att hon är helt ointresserad av!). Fyra DVD:er med nån jävla (sunkig tror jag, jag har inte sett den än) sci-fi-serie till exempel. Catherine har aldrig varit en sci-fi-älskare, direkt.

Hellre två (eller gärna ännu flera) likadana filer, på olika ställen på samma hårddisk, än ingen. Ju snabbare sökmotorn hittar en fil som passar in på mina sökkriterier desto bättre.

Rätt JÄVLIGT många mp3:or (och ändå är vi nog långt ifrån värst på den fronten, inser jag) och bilder. Undrar förresten hur stor en zip-fil med femtusen mp3:or blir? Jag inser så klart att det kommer att bli oändligt många dubletter på den andra datorn sen, för de flesta bilderna och mp3:or finns redan på den... Men vad gör man. Hellre två än en, och mycket hellre två än noll.

Inga kommentarer: