söndag, maj 14, 2006

tigerkaka och gilbert grape

Eftersom vi har försökt svulla så gott vi har kunnat hela helgen tyckte jag att det var läge att avsluta med ett pang, så jag bakade en tigerkaka och nu drömmer jag mig tillbaka till mina dagar som 90-plusare. Fetare men med färre hjärnspöken (Jag skulle lätt välja det igen om jag kunde.)

Hade egentligen tänkt se (hela) Gilbert Grape igår men kom in när det hade gått en stund och då ville jag hellre läsa. Jag såg i alla fall slutet. Kommer ihåg när hustruns brorsdotter var kär i Leonardo för rätt många år sen nu och Catherine tipsade henne om att se Gilbert Grape eftersom Leonardo DiCaprio är med i den (om ni inte visste/fattade det). Han är ju skitbra i rollen men jag tror inte det var riktigt i den rollen han blev hjärtkrossare...

Inga kommentarer: