torsdag, maj 18, 2006

spindelkillen

spindelkillen
I oktober 1987 fick jag för mig att jag skulle skaffa mig en tatuering. Jag kände ingen som hade tatuering förutom morfar (som hade en askool sjöjungfru på underarmen). Troligen hade flera kusiner från landet tatueringar men dem tänkte jag inte på.

Solklart var att det skulle vara Spindelmannen. Nån gång under 1987 fick Spindelmannen en svart dräkt i stället för den traditionella (den blå/röda som ni säkert känner till). Askool tyckte jag och knatade till tatueraren. Hon fattade inte riktigt att det var Spindelmannen eftersom han inte hade den "rätta" dräkten. "Nä, men alltså, det här är en ny dräkt. Samma kille, ny dräkt!" förklarade jag. "Visst, kul." sade hon.

Några månader senare bytte han tillbaka till den blå/röda. På mig har han fortfarande den svarta dräkten på sig. Nästa år räknar jag med att ni fattar att det är Spindelmannen och inte nån jävla gorilla (som Catherines brorson trodde när han var liten). Okej?

1 kommentar:

Stefan sa...

fan mannen! Äntligen en till som fattar att spidey var coolast i den feta svarta dräkten han fick i "hmm hmm någonting wars".

Avis på den tatueringen;)