fredag, maj 19, 2006

mobilrockad

"Alla har mobiler utom jag", sade S igår för jag vet inte vilken gång i ordningen. Hustrun gjorde en rockad och gav honom sin gamla och tog min gamla som backup. Så nu har hon en mobil som inte funkar så bra (min gamla) och en som funkar bra (hennes "nya").

Anledningen till att han kände så kan nog till viss del bero på att jag fick min nya telefon igår, en Sony Ericsson Z520i, men det viktigaste var nog ändå att sonen blev nöjd (och blev lovad en ny ihopfällbar som hans kompisar - och nu oxå pappa - har). (Catherine blev lite förtjust i min nya mobil så snart har vi nog likadana igen.)

3 kommentarer:

Catherine sa...

jaa, den gamla mobilen känns ovanligt sunkig och trist idag

Plast-ankan sa...

Hur många gånger har du bytt telefon sen vi köpte likadana? Jag har kvar min 5210. ;)

superkryp sa...

Mm, om jag bara hade använt min en gång i månaden så skulle jag kunna haft kvar vår Philips Fizz från -96. ;P