torsdag, maj 18, 2006

hårdrock eller metall?

Sonen hejar på Lordi i schlagerfestivalen (eller vad man nu kallar finalen?). I svenska uttagningen hejade han på The Poodles. Blir mer och mer orolig att det är heavy metal och inte (riktig) hårdrock han tycker om.

Tänker mig de där mupparna som älskade (och säkerligen fortfarande älskar) Iron Maiden som har varit med på teve några gånger just för att de är såna hängivna Mejdenfans. Burr.

Ikväll börjar jag indoktrinera honom med bra hård rock (och hårdrock). (Synd bara att jag är så jävla less på allt som brukar kallas hårdrock...)

2 kommentarer:

superkryp sa...

Jag tror att lillebror kommer att ÄLSKA dem! Jag förväntar mig rapport på din blogg efteråt.

Anna sa...

Jag tycker du borde introducera Metallica för sonen, sen kan ni åka till Tallinn och se dem i juni :o)